8 Kasım 2014 Cumartesi

Kendime Ödev Olsun Dedim...

Hastalık ve benzeri zoraki durumlar harici, kendime ödev vermediğim günlerim oldu mu hatırlamıyorum. Ödev dediğim elbetteki plan programım, kendimi zorladığım yok. Özellikle son 2 senedir, kendimi daha çok plan program içinde buluyorum. Program içinde hareket etmek, daha güven verici geliyor. 2 gündür yine böyle bir plan program içinde, -yeni yıla girmemize son 2 ay kala- birkaç aydır sıklıkla ödevlerim olmuş plan programlarımdan bahsetmek istiyorum bugün. :)


İnsan farkındalık içinde yaşarsa bence "boşa yaşamıyor"un bir parçasıdır. Bu hayatı dolu dolu yaşamak için çabalıyorum ve hayallerimi gerçekleştirebilmek ve manevi doyuma ulaşabilmek için de her anımı çabalamak ile geçirmem gerektiğinin farkındayım. Ve bu sıra derslerime odaklanıp, kendi aktivitelerimi boşladım biraz.

Kendime yarın bunu yapacağım desem de, yapamaz oldum birçok şeyi. Bu iki ay içinde düzene girip rayına oturması gereken planlarım vardı aklımda; 1-2 aydır erteliyorum, bir yapıyorsam bir yapamıyorum. Düzenim bozuldu, toparlamam gerek biliyorum. Ve bunları ödev olarak nitelendirip, gözümün önünde olacak yerlere iliştirdim kendimce bu 2 gündür. Olur mu bu sefer diye soruyorsanız, bu sefer olacak demek istiyorum... :)


Ödev 1; Ertelemeyi bırakıp, daha çok sahip çıkmam gerek planlarıma...

Bir zamandır -tembellik de değil bu- planlıyorum ve planladıklarım istediğim doğrultuda gitmiyor. Bu 2 haftadır falan oluyor. Hepsinde böyle değilse de, birçoğunda böyle. Derslerim sebebiyle, birçok şeyi ertelemek zorunda kaldım özellikle 2 haftadır. Bahane olarak söylemiyorum. Yüzeysel bir ödev bu ama; ertelememeyi ve yapmak istediklerim için daha çok fırsat bulmayı kendime alışkanlık edinmem gerek yeniden. Dersleri biraz kenara bırakmam gerekse bile bu sırada kısa aralıklarla...


Ödev 2; Önce Yarım Bıraktığım Kitaplarıma, Sonra Da Diğer Bekleyen Kitaplarımı Okumaya Geri Dönmeliyim...

Ki bunu gerçekleştirmek için bugün anında girişimde bulundum. Üst resim bu sabahtan. Bence bu ödevler bu sefer de işe yarayacak, yeniden kavuşacağım düzenime. Kitaplarımı okumayı da, dersleri çalışmayı da aynı oranda yapacağım inşallah. :)



Ödev 3; Yarılamam ve baya yol katetmem gereken derslerimin yarı ünitelerini, vizelere 2 hafta kala bitirmem gerek...

Bu dönemki 6 dersimin vizelerde sorumlu olduğum üniteleri var ki, ben sadece 3 tanesini bitirdim daha. Üniteler o kadar ayrıntılı ki, bakın mesela bu da tembellikten değil. Ama ödevlerimi not edip yerine getirmeliyim sonuçta... :)


Ödev 4; Film Listelerimdeki Filmleri İzlemeliyim.

Sadece birkaç şeye odaklanmayı seven biri değilim ben. Derslerden ötürü, film izlemeye dahi fırsatım olmuyor boş zamanlarımda. Bu durumdan da hoşnut olamıyorum doğrudan. Kitap okuyamadığım gibi, film de izleyemiyorum doğru dürüst. Aklım kalacak diye, giriş dahi yapamıyorum ama buna alıştırsam kendimi iyi olacak. Sürekli ders çalışmaktan da sıkılıyorum sonra ve ilerleyemiyorum.

Bu konuda önceliğim üst resimdeki filmleri ve burada yazmış olduğum Filmler Listemdekileri izlemek... Bence başarabilirim. :)

Ödev 5; Bu 4 Maddeyi Son 2 Ay İçinde Eksiksiz Yerine Getirmeliyim!

Sebebi basit; eğer yerine getirmezsem dersleri hafife almamak konusunu, vizelerde iyi not alamayacağım bu dönem. İstediğim yerlere ve amaçlarıma da varamayacağım. Ki bu sıra en çok odaklanabildiğim derslerken durum bu..

Kitaplarımı okumaya başlamassam, daha da sıkılacak ve mutsuz olacağım. Unutkanlığımı da, manevi eksikliğimi de bunlara borçluyum bu sıra. Ben öyle düşünüyorum.

Filmleri izlemessem, kim neler yapıyor bilemeyeceğim ve hayal gücümü besleyemeyeceğim. Bu film izlemeyi seven ben için kötü. Hayalleri olan biri için bu gerekli çünkü. Kim neler yapmış, kim ne hakkında ne düşünüyor gibisinden. Filmlerde karakter analizleri yapabilmek daha mümkün. İzlemenin yeri ayrı okumanın ise apayrı...

Bu yazıyı yazdım çünkü;

Derslerim sebebiyle okuyamadığım kitaplarım da, izleyemediğim filmler de birikti son iki aydır. Ben bir süredir kendi içimde de epey asosyalleştim. Televizyon izlemek ve sosyal medyaya takılmak dışında.

Planlı oluşuma güveniyorum oysa hala. Ama derslerime odaklandığım bu 1 aydır, plansızlığımla parçalanmış durumdayım birazcık. Ama başarırım yine de yeniden. Bu konuda kendime 1 hafta veriyorum. Daha önce gerçekleştirdim, bu sefer niye olmasın ki. :)

Sizin kendinize yaptığınız plan programlar var mı? Ben bu Sonbahar'da biraz aksattım programımı, doğaçlama takıldım. Programlı halime geri dönüp, yeniden bir düzene oturtacağım inşallah. Sadece derslere takılıp kalmak da yorucu çünkü. Sevgilerimle, herşey gönlümüzce olsun inşallah... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...