11 Kasım 2014 Salı

Düne Dair...

Malum bugünkü ilk yazımda da yazdığım gibi, dün internete giremedim ders çalışmalarımdan ötürü. Çalışmazsam ya hiç çalışmıyorum, çalışırsam da böyle tam çalışıyorum boğulana dek... :)


Dün Kasım'ın 10'uydu. Erken uyandım ben dün, daha önceki 10 Kasım'larda olduğu gibi saatinde uyanıktım. Evde oluşum bu alışkanlığımı değiştiremedi. Saat 09:05'te siren seslerini duyduğum an ayıldım. Ve tüm 10 Kasım'larımı hatırladım, Atatürk'ümüzü hatırladım. Ayakta değildim o sırada, annem uyanıktı ve odada da yoktu.Yerimden kıpırdayıp doğrulamadım bu sebeple. Ama uyandığım yerde gözlerimi kapatıp o 10 Kasım'larımı hatırladım.

Atatürk'ün Son 300 Günü'nün anlatıldığı Sarı Zeybek belgeselini izlediğimiz ilkokul anlarımı, Lise'de Atatürk'ün heykeline çiçekler götürüp yine saygı duruşta bulunuşumuzu, lise son'da staj günüme denk gelen 10 Kasım'ımı; Nasıl da susturamamıştım kendimi yine, ama bu sefer hüngür hüngür ağlamıştım...

Türkiye'min Atamızı kaybettiğimizin yasını hala aynı saygıyla anıyor oluşuna sevindim yine. Onu Arıyoruz ve Anıyoruz, çok doğru bir söz... Atatürk sadece 10 Kasım'da anlaşılamayacak bir lider değil aslında, onun her anını ve bu ülkeye sağladığı katkıları öğreniriz her Türk evladı olarak inşallah...


Dün bunları düşündüm, çünkü ülkemde ister istemez bu kaygı oluşuyor. Bugün açtığım bir videoyu izlerken çok rahatsız oldum üstelik. Video'da diyor ki biri; "Bir gün Atatürk için saygı duruşunda bulunmayanların hepsinin kellesini alacağız." Bunu söyleyen adına ben utandım. Ve düşündüm de sonra, gerçek bir Atatürk sever bunu diyemez. Atatürk ve ilkeleri, hiçbir zaman böyle bir şeyi haklı çıkarmaz. Biz böyle öğrenmedik hiçbir zaman! Umarım ülkemin büyük önderi üzerinden, böyle düşmanca fikirlerde bulunup çirkin sözler edenler amaçlarına ulaşamazlar... Bizi birbirimize kırdırmaya çalışanlar, başaramayacak Allahın izniyle...

Dün üzüldüm, sevindim, andım ve bol bol hatırladım. Bir de yine bir şeyi hatırlattım kendime, o da bir gün mutlaka bir 10 Kasım'da Atatürk'ün Anıtkabir'inde bulunmak isteğim. Bu sene de olmadı maalesef, ama aklımda. Yapmak İstediklerim Listemde var bu madde. Dilerim gerçekleşir bir 10 Kasım'da... :)

Ve buradan, bize her 10 Kasım'da Sarı Zeybek belgeselini izlettiren ilkokul öğretmenlerime çok ama çok teşekkür ederim. Ben her 10 Kasım'da hala o belgeseli anımsıyorum ve fırsat bulabilirsem izlemeye çalışıyorum. Atatürk'ün Son 300 Gününü anlatan belgesel, izlenmeli bence gencinden yaşlısına...

Bir de düne dair dünün gün batımı fotoğraflarını eklemek istedim bu yazıma. Dünün hüzün dolu anısına göreydi günbatımı bence. Bu ülkenin ne şartlar altında iken düşman elinden kurtarıldığının ve kurulduğunun farkına varan gençler sayesinde, ülkemiz ve Cumhuriyetimiz bir arada yılmadan durmalı ayakta ve duracak da; İnanıyorum... Bu yazıdaki 2 gün batımı resmi de, dün tarafımdan çekildi.

Yazmasam olmazdı, diyebileceğim anılarımdı bunlar. Atatürk'ün Son 300 Günü'nü anlatan Can Dündar belgeselini izlediniz mi? Ben sayamayacağım kadar çok izledim. Ama yine olsa yine izlerim. İzlemek isterseniz eğer, Youtube'da buldum sizler için. Buyrun burada...


Ders çalışmalarım devam ediyor, gayet de verimli devam ediyor üstelik. Ara ara buralarda olmaya devam edeceğim. Buraya yazmayı bırakmaya niyetim yok. Sevgilerimle... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...