23 Ekim 2014 Perşembe

Demiş ki Osho...


Demiş ki Osho; İlk özür dileyen en cesur, ilk affeden en güçlü, ilk unutan en mutlu… 




Ne de güzel demiş ama... Hep düşünürüz, nasıl barışırız, nasıl bu acıdan kurtuluruz ve nasıl unuturuz diye. Osho en çabuk affedeni, ilk özür dileyeni ve ilk unutanı en mutlu olarak tanımlamış. Yani demiş ki; gururundan ödün ver, mutluluğuna odaklan. Sen; hırs, öfke ve kibirle doldukça mutluluğa elveda demiş olursun... Ne diyeyim, Osho'ya sonuna kadar katılıyorum.

Bu dünyada korktuğum yegane özellikteki insan varsa, hırsına yenik düşüp herşeyi yapabilecek hale gelmiş olan insandır. Şöyle dua ederim hep, Allahım bizleri hırsına yenik düşüp kendini kaybedecek hale gelen insanlardan uzak tut... Hırs güzeldir elbette. Ama herşeyin azı yarar çoğu zarar dedikleri, hırs konusunda özellikle geçerlidir bence.

Bugün beğendiğim bu sözü paylaşmak istedim. Ve dilerim ki, biz biz olalım ne gurur uğruna mutluluğumuzdan olalım, ne de hırsımıza yenilip olmayacak şeylerin peşinden koşalım... 

Kısacası, ilk affeden, ilk özür dileyen ve ilk unutan olalım. Mutluluğa uzak değil yakın duralım... Sevgilerimle... :)


Not 1; Bu yazıdaki resim, Google Görsellerden alıntıdır.

Not 2; Osho'nun henüz kitaplarını okumadım, internet üzerinde bazı sözlerine denk geliyorum sadece. Ama en yakın zamanda okumak istiyorum kitaplarını. Bazen söz ve şiirlerin altında yanlış isimler bulunabiliyor. Sahibi olup olmadığına emin olmaya çalışıyorum ama, internette bazen mümkün de olamıyor bu emin olma durumu. Eğer bu söz Osho'nun değilse affola. Ama internette de araştırdığıma göre, Osho diye gözüküyor. Yanılıyorsam yorum olarak yazın lütfen. Sevgiler... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...