15 Ekim 2014 Çarşamba

Ben Sadece İnsanım...

Biliyorsunuz buralarda yokum bu hafta, ama bıkmadan usanmadan dinlediğim bir müzik var bu sıra. Sizde dinleyin bu güzel şarkıyı diye; bu şarkı ve sözleri için düşündüklerimi yazıp, programlayıp yayınlanması için ayarladım bu yazıyı... :)





Şarkıyı söyleyen Christina Perri, şarkısı ise Human... Dinlemenizi öneririm. Sözlerinin anlamlarına da bakarak... Şarkının ana fikri Ben sadece insanım diyor. Bazen çevremizdekiler veya kendimiz öyle büyük isteklerde bulunuyoruz ki bizden, bazı noktalarda insan olduğumuzu unutuyoruz bence. Şarkı bunu anlatıyor.

Bir erkeğin istediği, bir kadının istediği, dostun istediği veya bir anne babanın istediği hep daha fazlası oluyor bazen. Bazen de bizim kendimizden istediklerimiz fazla oluyor. Her yaptığımızın daha fazlası... Oysa orantılı şekilde almayı ve vermeyi öğrenebilmeli, anlayabilmeliyiz. Tek bir cümlede durup düşünmeye ve biraz sade düşünmeye itmeliyiz kendimizi.

"Ben Sadece İnsanım" 

Diyor ki şarkının bir yerinde "Tüm benliğimi adayabilirim, yapabilirim. Ve düştüğüm zaman kanayabilirim, kırılabilirim. Sözlerin kafamda kırılmış bir bıçak gibi. Beni öyle yapıyorsun ki, parçalanıyorum. Çünkü sadece insanım."

Bazen kendimizi farketmeden öyle çok adıyoruz ki herşeye. Veya olmadık şeylere odaklanıp öyle kırıyoruz ki birbirimizi, yargılıyoruz veya yanlış görüşler olarak nitelendiriyoruz başkalarının fikirlerini; İnsan olduğumuzu veya kırılabileceğimizi düşünemiyoruz. Bazen bende yapıyorum istemeden belki de. Bu şarkı beni düşündürdü işte. Ve Christina Perri'nin yorumu ile dinlediğimde içimde şarkı söylemek isteyen tarafı ayaklandıran şarkılardan biri oldu. "I'm only human (Ben sadece insanım)" diye bağırdığı yerlerde, coşup duruyorum dinledikçe... :)

İnsan olduğumuzu unutmadan, kırmadan kırılmadan başka birilerinin bitmeyen istekleri için kendimizi tüketmeden yaşayabilmemiz dileğimle. Biz sadece insanız ama yapabiliriz herşeyi, kontrolü elimizde tuttukça yapmalıyız biraz da... Hayatı kendimizi önemseyerek yaşamalıyız daha çoğunlukla da...

Ve evet bende sadece insanım; kırılabilirim, düşebilirim, istediklerimi de yapabilirim. Ama ben sadece insanım. Sevgilerimle... :)

Şarkının İngilizce sözleri ve Türkçe Çevirisi Burada... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...