22 Nisan 2014 Salı

Nur Topu Gibi, Alerjik Nezle


Birkaç hafta önce şiddetli bir baş dönmesi ile rahatsızlandığımda yazamaz olmuştum. Yeni hastane randevu sistemi ile(15 gün sonrasına randevu olsa dahi alamadığından şans eseri bir randevu bulabildiğimde sevine sevine) 2 hafta sonrasına randevuyu aldım. Geçen hafta Salı hastaneye kontrole gidebildik böylece...

Hayatta bazı kişiler para pul veya peçete koleksiyonu yaparlar. Bu durum bende hastalık biriktirme koleksiyonuna dönüşmüş. Annem öyle dalga geçti benimle geçen hafta. :) Geçen hafta öğrendik ki Alerjik Nezlem artmış. :)



Yaklaşık 1 aydır neler yaşıyorum, onları anlatmak istedim bugün... :) Bir de Alerjik Nezle hakkında bilgi vereceğim biraz... :)

Geçtiğimiz haftalardaki şiddetli baş dönmelerimin yeniden artması ile zorlu birkaç gün geçirirken, geçtiğimiz hafta salı gününe kulak burun boğaz polikliniğine randevu almıştım. Salı saat 4 sularında doktorun yanına girdiğimize kontrollerim yapıldı ilk. Burada bir kbb doktoru var, çok ilgili ve işini iyi yapan bir doktor. Şikayetlerimi sıralayınca ben, "Nörolojiye gitmelisin aslında. Sanmam kulağında birşey olduğunu. Hastalığın ile alakalı bir durum olabilir." dedi. Dediği gibi de oldu, kulakta görünürde de, İşitme Odyometrisinde de birşey çıkmadı şükür. Sonuç olarak baş dönmem için nörolojiye gitmemiz gerekiyor.  1,5 ay sonraki kontrollerime bıraktık şimdilik bu durumu...

Duyum testime bakıldıktan sonra, gitmişken burnumdaki damar çatlağını da gösterelim dedik. "Alerjik nezle var sende" dedi doktorum. "Kaşıntın, göz sulanmaların ve hapşurmaların var değil mi?" dedi sonra da. Aslında bir süredir epey bulunan bu belirtilerin alerjik olduğunu bilmiyordum. Doktor "Burun çatlağın iyi durumda. Ancak çok kaşımaktan da kanatıyorsun biraz." dedi. Benim belirtiler bazen beni kaşıntıdan öldürüyor da. :) Küçük yerin kaşınması da beter yani...

Neyse sonuç itibariyle doktor odasından çıktığımdan beri, nur topu gibi alerjik nezlemiz oldu. Aslında bende bulunan alerjik rinit artmış. Alerjik Rinit'in bir diğer adının Alerjik Nezle olduğu yazıyor internette. Daha önce okuduğumda dikkat etmemişim demek ki. Hem bu kadar da değildi belirtilerim... Bana olduğunca ilaç yasak olduğu için doktor ilaç vermedi. Şikayetlerin daha çok olursa ilaç veririz dedi.

Velhasıl annemde bu haastalığın üzerine şöyle dedi; herkes para mendil poşet koleksiyonu yapar, sende de hastalık koleksiyonu var. Haksız değil ki! :)

Ben yaklaşık 1-2 aydır bu belirtilerin artmış halleri ile uğraşıyorum. Birden duygusallaşmış gibi gözümden yaşlar akıyor, birden gözümü oysam ancak kaşıntısı geçecekmiş gibi göz kaşıntısı geliyor, bazen de garip bir burun kaşıntısı ve akıntısı... Sormayın bu küçük belirtiler de olsa, arttıkça insanı yoruyor. Hele şu gözün kaşınma durumu... Allahım hasta da etmesin, doktorsuz da bırakmasın gibi bir söz var. Annem çok sık söyler bu lafı, aynen öyle işte... :)

Biliyorsunuz bazen hastalıklardan da bahsediyorum burada. Biraz Alerjik Nezle'den bahsedebilirim diye düşündüm bugün. Her konuda biraz bilgimin olması fena olmuyor benim için... :)


Alerjik nezle; hayati tehdit bulunduran bir hastalık olmasa da, hayat kalitesini etkileyen bir hastalık olarak söyleniyor. Ve Alerjik Nezle, alerjik hastalıkların en çok görüleni deniliyor...

Kısaca tanımlamak gerekirse; Bulaşıcı olmayan, göz sulanması, göz kızarıklığı, burun akıntısı, hapşurma, geniz akıntısı ve kulakta kaşıntı ve uğuldama belirtileri gösteren alerjik bir durum.

 Genelde; mevsimsel veya yıl boyu süren olarak ayrılması ile birlikte, bu ikisi arasında kesin bir ayrım yapılamamaktaymış. Benim durumum her ikisinden de kaynaklanıyor, ama sanırım benim ki biraz daha hafifi.

Yukarıdaki resimde Alerjik Rinit'in belirtileri arasında gösterilen, göz kızarıklığı bulunmuyor bende, ama kulak uğuldamalarım, burun akıntılarım ve göz kaşınmalarım da epey fazla oluyor... Bir de sigara dumanına karşı alerji durumum var ama bu biraz da solunum problemimden ötürü...

Bu belirtiler hayat boyu kendini gösterdiği gibi, sürekli takip edilerek ilaç tedavisi ve alerji aşısı tedavisi ile de hayat kalitesi düzeltilebiliyormuş... :)

Tedavi Yöntemleri olarak; Alerjiye neden olan durumlardan kaçınma, İlaç Tedavisi, Alerji Aşısı ve Doktor Kontrolüyle Takip yöntemleri söyleniyor... Hayat kalitemizi düzeltebilmek için, alerjiyi tetikleyen durumlardan uzaklaşmak gerekiyormuş öncelik olarak... 


(Fotoğraf geçen Salı'dan. Hastane sonrası "Herşey yolunda şükür" pozu) 

Hastalıklarına bir hastalık daha ekleyen ben, hassasiyetime bir hassasiyet daha eklemiş bulunuyorum böylece. :) Soğuk havalarda dayanıksızlığımla bilinen ben, bir de mevsimsel durumlarda ve yoğun hava kirliliği bulunan ortamlardan etkilenişimle de biliniyorum artık. Zaten biliniyordum da, bir kez daha tescillendim işte. :) 
(Hastalıklarla yaşamayı kabul etmek, yaşamı daha da kolay yaşanılır kılıyor bence. Tavsiyemdir...)

Hepsi bir yana, Allahım hepimize bol şifa versin. Ne hastanelere düşürsün, ne de hastanelersiz ve doktorsuz bıraksın. (Buldum işte, buydu annemin sözü) :)

*Alerjik Nezle hakkında verdiğim bilgiler buradaki bilgilere dayalı bilgiler olmakla beraber, öğrenilmiş bilgilerdir. Öğrendiklerime ve deneyimlediklerime göre doğru bilgilerdir diyorum. Bildiğim, okuduğum ve duyduğum kadarıyla, durum bundan ibarettir.

Okuduğunuz için teşekkür ederim, bir hatam olduysa affola. 
Sevgilerimle...  
=)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...